Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye

4400 Nyíregyháza, Könyök u. 1/a - Titkárság: 42/512-881; 30/1766-305 - Étkezés: 42/512-880; 30/1766-304

OM 033423 005 - E-mail: kertvarosi[@]nyiregyhaza.hu kertvarosi[@]kertvarosi-nyhaza.sulinet.hu

Pályázatok



ÉS MÉG NINCS VÉGE:

  • Iskolánk gazdagodni fog GYÜMÖLCSKÍNÁLÓval és SALÁTABÁRral, melybe a friss idény gyümölcsöket és zöldségeket elsősorban az iskolába járó tanulók gazdálkodó családjaitól szerezzük be.
  • Rendezünk RECEPTVERSENYt egészséges ételekből, melyet SZAKÁCSKÖNYV formájában szeretnénk megőrizni és népszerűsíteni a következő évekre.
  • FŐZŐVERSENYt szervezünk a szülőknek vegyszermentes helyi alapanyagokból.
  • Az év során közismert személyiségek segítségével tervezünk helyes táplálkozást népszerűsítő FÓRUMOKat, PROGRAMOKat.

És még mindig nincs vége:

A projekt során DIGITÁLIS ESZKÖZÖKet is vehetünk:

  • 3 db projektoros interaktív tábla
  • 4 db notebook
  • 2 db projektor kerül beszerzésre

Kedves Kertvárosi Diákok, Szülők és Kollégák!
Használjuk a nyereményt együtt és éljünk egészségtudatosan!
Szeretettel várunk minden érdeklődőt a Menő Menza megnyitó ünnepségén márciusban!
Pontos dátumról később adunk hírt.

Bákonyiné Kurucz Éva – tagintézmény – vezető
Gyula Szabolcs – tagintézmény-vezető helyettes
Morauszkiné Éles Edit - projektmenedzser
Horváthné Reményi Lívia - tanító

menomenza menomenza

EFOP-1.8.5-17-2017-00240 - MENŐ MENZÁK AZ ISKOLÁKBAN

Kedves Kertvárosi Diákok, Szülők és Kollégák!
NYERTES LETT A PÁLYÁZATUNK!
Nyert a Menő Menza a Kertvárosi Iskolában!
Nagy örömmel tudatjuk minden kertvárosi diákunkkal és szüleikkel, hogy eddig soha nem látott összeggel gyarapodik iskolánk!

A projekt célja, hogy az iskolába járó gyermekek és családjaik - korosztálytól, nemtől, társadalmi helyzettől, egészségi állapottól, adott esetben fogyatékosságtól függetlenül – megismerkedjenek az egészséges életvitellel, életvezetéssel. Szemléletformálásuk, az egészséges életmód kialakításához nélkülözhetetlen kulcskompetenciájuk fejlődjön, hogy azok hosszútávon hozzájáruljanak az egészséges életmód kialakításához, az egyéni életminőség javításához, ahhoz, hogy az egészséges táplálkozás jelen legyen a mindennapokban. A program 2018.február 1-jétől indul és 1 évig tart.

A projekt céljainak eléréséhez az alábbi tevékenységek kerülnek megvalósításra:

  • Kedves Diákok! Első lépésként RÖVID KÉRDŐÍVEKET fogtok kitölteni táplálkozási szokásaitok felmérésére – tanóra keretében, különös tekintettel a rendszeresen fogyasztott, az egészséges táplálkozásba nem illeszthető, illetve táplálkozás-egészségügyi szempontból kevésbé kívánatos élelmiszerekre (pl. sós rágcsálnivalók, chips, energiaital), valamint az ételallergiára, ételintoleranciára.
  • A program során egy DIETETIKUS lesz a segítségünkre, kiértékeli a kérdőíveket, valamint tájékoztatást ad nektek és szüleiteknek a felmérésének eredményeiről, nagy hangsúlyt fektetve a felmérés alapján rizikócsoportba sorolható gyermekek étkezéséről. A pályázat teljes ideje alatt dietetikusunk szakmai tanácsokkal lát el bennünket, segítséget nyújt a táplálkozási problémával küzdő, (anyagcsere betegségben vagy ételallergiában szenvedő) gyermekek és szüleik, pedagógusok, közétkeztetésben dolgozó szakemberek számára.

Ezeken kívül feladata még:

  • ételek tápanyagtartalmával kapcsolatos információk ismertetése; helytelen táplálkozással összefüggő betegségek, illetve egészségkockázatok; energiaegyensúllyal és ételek tápanyagtartalmának kiszámításával kapcsolatos játékos feladatok;
  • mintaétrendek, mintareceptek bemutatása;
  • diétás igény miatti speciális étrenddel összefüggő ismeretek elsajátítása; konyhai higiénés ismeretek fejlesztése;
  • a konyhai eszközök biztonságos használatának elsajátítása; táplálkozással összefüggő betegségek (pl.: diabetes) ismertetése, diabeteses krízishelyzetek kezelése (hypo- és hyperglicaemia tünetei, teendők); ételallergia és tünetei.
  • A 16-os teremben egy modern TANKONYHÁT alakítunk ki, ahol technika óra keretében elsajátíthatjátok a főzéshez szükséges alapismereteket, megismerkedtek konyhai eszközökkel, a terítés szabályaival. Vásárolunk az étkezéshez szükséges edényeket (étkészlet, evőeszköz, stb.), bútorzatot (étkezőasztal, szék).
  • Az iskola udvarán TANKERTET hozunk létre, melyben az ÖKO szakkör kap nagy szerepet, de természetesen minden kertvárosi diákunk részese lesz a kert művelésének. Szeretnénk, ha az ismert növények ültetése és gondozása mellett megismernétek a fűszer- és gyógynövényeket, azok kedvező élettani hatásait, felhasználási lehetőségeit.
  • A vízfogyasztás hiánya komoly problémákat idézhet elő a test, szinte minden részében. Rendkívül fontosnak tartjuk, hogy figyeljünk oda szervezetünkre és fogyasszunk elegendő folyadékot! Ezért intézményünkben 4 rozsdamentes ivókút kerül elhelyezésre!



Előkészítő szakasz
Alig vártuk már a délutáni előkészítő foglalkozásokat. Március 2-án, Klárika néni nagyon érdekes, értékes foglalkozást tartott a Románia területén élő magyarság történelmi okairól, a magyar lakta területek földrajzi elhelyezkedéséről. Majd Marika néni számokkal illusztrálta az útvonalunk településeinek etnikai összetételét, a magyar lakosság arányát. Március 4-én Éva nénivel a Székely himnuszt tanultuk énekelni, katonadalokat, Kossuth nótákat énekeltünk. Még ezen a délutánon megbeszéltük, hogy az útvonalterven szereplő települések látnivalóiból 2-2 tanuló felkészül, és a kiránduláson megosztják ismereteiket társaikkal. Erre nagyon gyakran már a buszon, utazás közben került sor, ezzel is felcsigázva a tanulók érdeklődését. Március 10-én, Kósa László református lelkipásztor az erdélyi magyarok, különösen a székely emberek jelenéről, hétköznapi életéről, a települések magyarságának történetéről érdekes, képes tájékoztatót tartott nekünk.

hatartalanul

HAT-15-05-0533: ERDÉLY KINCSEI

Projektnaplónk
A történet még 2015 tavaszán kezdődött, amikor osztályfőnökeink megkérdeztek bennünket és szüleinket, részt vennénk-e egy Erdélyi kiránduláson a Határtalanul program keretében. A válasz egyhangú igen volt. A pályázat elkészült, izgultunk, reménykedtünk, és sikerült. A tanáraink által benyújtott Erdély kincsei című pályázatunk nyert, így 1014000Ft támogatással Erdélybe utazhattunk. Egész évben sokat beszélgettünk a nagy utazásról, tervezgettünk, az úti okmányok beszerzésével foglalkoztunk,egyre gyakrabban idéztük fel az Erdéllyel kapcsolatos ismereteinket. A kirándulásunk időpontját 2016. március 16-18-ra terveztük, mert ez közvetlenül a nemzeti ünnepünket követő időpont. A pályázatunkban Petőfi emlékhelyek felkeresését, ezzel a szabadságharc emlékhelyeinek bebarangolását, az útba eső irodalmi emlékek látogatását, és a csodálatos Erdély természeti kincsei közöl Parajd és a Békás-szoros látnivalóinak megismerését terveztük.

A projekt céljai

Az idegen nyelvtanulás gondolata fontos szerepet kap az egész életen át tartó tanulás folyamatában. A német –angol órák életszerűbbek és attraktívabbak,a realitáshoz közelibbek legyenek. Valós kommunikáción keresztül a német-angol nyelv tanulásának hasznosságát bizonyítjuk, mindenek előtt az idegen nyelven történő prezentációk a készségek és képességek fejlesztése érdekében. Erősítjük a projekttevékenységek által diákok és a tanárok motivációját iskolai partnerkapcsolat létrehozásában illetve a kapcsolat teremtésének képességét más európai iskolák tanulóival, Fontos szempont, hogy a projekt után a kapcsolatok maradjanak meg, ápolják továbbra is azokat, melyhez a megfelelő nyelvtudás elengedhetetlen. Minden diáknak egyenlő lehetőséget biztosítunk, a hátrányos helyzetű családok gyermekeinek is. Elmélyítjük és javítjuk az információs technológián keresztüli közös munkát. Bővítjük a diákok EU-s ismereteit. Iskolai testvérkapcsolat megalapozását, melynek egyik lehetséges módja a nemzetközi projektben való együttmunkálkodás .

comenius

Comenius Nemzetközi Iskolai együttműködések 2010-2012

A projekt címe: Gyógynövények Európában

Iskolánk Comenius Iskolai együttműködések projektben vesz részt, mely az Egész életen át tartó tanulás programban közreműködő államok közoktatási intézményei közötti partnerkapcsolatokat támogatja. Az akció keretében olyan pedagógiai projekteket lehet megvalósítani, amelyek nemzetközi együttműködésben zajlanak egyenrangú partnerintézmények részvételével, egy közösen választott témában, folyamatos munkával, közös projekttermék(ek) elkészítésének céljával.

Intézményeink évek óta elkötelezettek a testvériskolai kapcsolatok építése , ezek pozitív hatásainak elmélyítése , új reformpedagógiai módszerek bevezetése iránt. E törekvésnek a jegyében született meg a gondolat a Comenius pályázatban való közös együttműködésre. A közös munka során bemutatjuk iskoláinkat, szűkebb pátriánkat, városunkat, régiónkat. Megismerkedünk a résztvevő országok mindennapjaival, szokásaival, életével. A választott témakörön és a hozzá kapcsolódó projekttermékeken keresztül elsősorban az egészséges életmóddal kapcsolatos tevékenységünket, teendőinket mutatjuk be egymás nemzetei számára. Projektünk célja olyan produktumok létrehozása, mely bemutatja Európa különböző területein található gyógynövények fajtáit, az ahhoz kapcsolódó tudományos és népi ismereteket ,szokásokat és azok hatását. A különbözőség mellett megismertetjük azokat a közös gyökereket, mely a gyógynövények alternatív felhasználási formáit is bemutatja. Egy közös célon dolgozunk, de a nemzeti oktatási sajátosságaink miatt, eltérő módszereket használunk fel. Így nem csak a gyógynövényekkel kapcsolatos ismereteket sajátítjuk el , de egymás kulturális szokásait, pedagógiai metódusait is tanulmányozhatjuk és átvehetjük.

Educatio Szolgáltatói Kosár – Jó gyakorlatok

Jó játék ez gyerekek!- Hatékony tanulásszervezés az IKT és a drámapedagógia eszközeivel.

IKT és a Hatékony tanulásszervezési módszerek alkalmazása matematika-logika kompetenciaterületen

„ Mi felnőttek digitális bevándorlók vagyunk, a gyerekek pedig digitális bennszülöttek” Az IKT alkalmazása az életpálya-építési kompetenciában.

„Az egészség drága kincs”- rendezvény tervezet egy hétre

Luca napi népszokások

A pályázat során 2012.március 1.-2012.október 31. között eszköz beszerzésre: interaktív tábla, projektor, laptop vásárlására, képzésekre: 9 fő pedagógus és a tagintézmény vezető felkészítése a referencia –intézményi feladatok elsajátítása –a hálózati együttműködésre, partnerkapcsolatok kialakítására, a jó gyakorlatok továbbadására és elterjesztésére kerül sor.

Széchenyi Terv

TÁMOP 3.1.7-11/2

A referencia-intézmény definíciója

Egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szervezeti innovációval rendelkező, és ezt szolgáltatásaiban publikálni, valamint átadni képes intézmény.

A referencia-intézmények szerepe

A referencia-intézmények pedagógiai kultúrája és eszközrendszere egészében példaszerű, koherenciával bír: tanulmányozható és komplex módon vagy elemeiben átvehető. A referencia-intézmények több, összefüggő, kidolgozott „jó gyakorlat”-uk alapján különböző referenciaterületekhez sorolhatók, és akár több referenciaterületen is kínálhatnak adaptálható mintákat. Intézményünk három területet vállalt a referencia –intézménnyé válás feladataiból: kompetencia-alapú oktatás, IPR alkalmazása, felsőoktatási gyakorló helyszín.

Elnyert összeg 9.500.000 Ft, melyet tankönyvek, tanulói laptopok (46 db) vásárlására fordítunk.

HEFOP 3.1.3./B „Változtattunk, s kincset kaptunk”

Változtassunk, hogy változhassunk!

Nyíregyházán elsők között a Kertvárosi Általános Iskolában a III. évezred technikai eszközeinek felhasználásával új tanítási-tanulási módszer kerül bevezetésre. A projekt az Európai Unió és a Magyar Állam hozzájárulásával a Humánerőforrás Operatív Program keretében 18 millió forint támogatása biztosítja nyolc pedagógus felkészítését és a multimédiás eszközök megvásárlását (interaktív tábla, projektor, multimédiás számítógép, laptop). A programban résztvevő gyermekek a tárgyi tudás mellett olyan kompetenciákra tesznek szert, amelyek használható tudást adnak a mindennapi életben. Ennek szellemében kezdte meg a tantestület a 2006/2007. tanévet egy egésznapos változásmenedzselés tréninggel.

HEFOP 3.1.3 „Változtassunk, hogy változhassunk”

HEFOP 3.1.3 Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra „Változtassunk, hogy változhassunk”. Az elnyert összeg: 17.999.917 Ft.

Belső képzés

HEFOP 3.1.3 „Változtassunk, hogy változhassunk” projekt során megtörtént az első belső képzés. A képzés tartotta Horváthné Reményi Lívia 1. osztály szövegértés-szövegalkotás kompetencia területén.

A képzésre 2006. november 09-én került sor iskolánk könyvtárában. Pedagógusaink közül 13-an vettek részt az érdekes előadáson és bemutató órán

© 2016 Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye, Nyíregyháza * A weboldalt tervezte és készítette: Péter Zoltán Krisztián